kedd, február 03, 2009

Emberi bánásmód

A Carnegie Technológiai Intézet tíz ezer ember aktáját elemezte és arra a következtetésre jutott, hogy a siker 15%-ban a technikai felkészültségnek, továbbá a szakmára való alkalmasságnak és a tehetségnek köszönhető, ugyanakkor 85%-ban személyiségbeli tényezőkön múlik és azon, miként tudnak bánni az emberekkel.

Jövőkép
Odafigyelés
Meghallgatás
Egyetértés
Érzékenység
Bizalom kiépítése
Dicséret
Mosoly



Hogyan csökkentse a stresszt és a félelmeket
Alkalmazni az emberi bánásmód 9 alapelvét, mely garantálja a hatékonyságot
Hogyan kommunikáljon világosan és tömören
Hogyan tervezze meg és építse fel saját pozitív image-t
Hogyan faragjon ellenfélből szövetségest
Hogyan építsen nyertes kapcsolatokat, melyek minden esetben működnek
Hogyan adja el saját magát és ötleteit
Hogyan kezeljen komplex kihívásokat
A problémamegoldás alapelvei




Ha megkérdezzük az embereket, általában mindenkinek valamilyen negatív érzelem tapad a konfliktushoz, valamiféle „rossz” dolog jut az eszébe: a harc, a feszültség, a küzdelem, a fegyverek, a veszekedés, a veszteség stb. Az emberek a konfliktusnak általában a negatív oldalait hangsúlyozzák, vagyis a destruktivitást, a másik fél kihasználását, a nyomásgyakorlást. Pedig a konfliktushelyzet pozitív értékeket is hordozhat. A konfliktus elősegítheti az emberek közötti kommunikáció kialakulását, javulását, hozzájárulhat a jobb megértéshez, vagyis a felek közti viszony pozitív változásaihoz is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése