vasárnap, június 21, 2009

Internetes kereskedelem

Miért érdemes megjelenni?

Az Internet, mint a legújabb média, összevonja a televízió, a rádió, az újság és a telefon sajátosságait - miközben költségei a töredékét teszik ki azoknak. A hálózat multimédiás lehetõségeivel a hagyományos közlésterek kitágulnak, új értelmet nyernek. A számítógép monitorához, mivel az közelebb helyezkedik el a személyiségi zónához (általában fél méteren belül van), közvetlenebb viszonya van egy felhasználónak, mint egy tévénézõnek a televíziókészülékhez. Az emberek szoktak háttér-televíziózni, de nem szoktak háttér-internetezni. Az Internet pozitívabb hatást és sokkal aktívabb befolyásolást hoz létre, mint egy televízió. Személyes jellege miatt új szempontok érvényesülnek, melyben a felhasználó figyelme monitorához képest sokkal fokozottabb, mint más médiákhoz.

Az Internetet használók köre az információt keresõkre és a barangolókra osztható. Az elsõ csoport speciális helyeket vesz igénybe és tudatosan keres a hálón, a másik csoport sodródik az Interneten: vagy eljut valahová, vagy elveszíti érdeklõdését. Az információszerzés átválthat kikapcsolódásba, de a kettõ egyszerre is történhet.

Az amerikai Kereskedelmi Minisztérium egyik tanulmánya szerint az Internet gyorsabban
növekszik, mint bármely más kommunikációs technológia. Ahhoz, hogy 50 milliós hallgatói
tábora legyen, a rádiónak 38 évre volt szüksége, a TV 13 év alatt érte el ugyanezt a szintet.
Az Internet 4 év alatt érte utol ezeket, s 1998-ra több mint 100 millió ember tartozott az
Internet használók közé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése